cookies-image
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.
Czytaj więcej: Polityka prywatności

Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00

Super gadżet na Boże Narodzenie?

2018-10-09

Jaki prezent na Boże Narodzenie dla moich klientów?

To pytanie co roku zadaje sobie każdy z nas. Często pada opdowiedź... "Przecież moi klienci wszystko mają." - To jest powód, aby się cieszyć. To oznaka, że w takm razie Twoim klientom wiedzie się dobrze i mogą sobie pozwolić na wszystko. Tym bardziej może warto więc w ciągłym wyścigu o coś "wow" skupić się na rzeczach praktycznych? Przecież każdy z nas ma swoje ulubione drobnostki. Kubek ceramiczny, który każdego dnia towarzyszy Ci w ceremonii picia porannej kawy, czy nawet jeszcze wcześniej... Budzik, który stawia Cię na nogi! :) Przykład może nie jest ulubiony, jednak trafnie pokazuje, że korzystamy z gadżetów praktycznie cały czas. Od momentu, gdy otwieramy oczy, aż po czas, gdy kładziemy się spać. No tak! Ale przecież to banały... To święta, czas rodzinny, czas podsumowań, więc prezent musi być wyjątkowy, lepszy od innych. A może właśnie "lepszy" w tym przypadku zamienić na taki, który będzie towarzyszył osobie obdarowanej każdego dnia? Nawet popularny długopis, który mają już wszyscy może być tym wyjątkowym, gdy wraz z logo firmy umieścimy na nim inicjały klienta.

W tym miejscu mogę pokusić się o dygresję... Nawet, jeśli gadżet, który przekazaliśmy klientowi, nie będzie przez niego używany, to na pewno będzie miał "drugie życie". Nie trafi do kosza, tylko jak deklaruje większość (i z mojego doświadczenia), produkt zostanie przekazany dalej. Czy to będzie pracownik, a może ktoś z rodziny? W tym przypadku ważne jest, że prezent spełni swoją rolę, a opatrzony logotypem Twojej frmy będzie promował markę. Chyba przecież o to w gadżetach chodzi?:)

Zacznij od podstaw i zastanów się, z czym Tobie ten okres roku się kojarzy. Mroźny klimat za oknem, a w domu ciepło kominka? To popularny motyw, ale warto pójść tym tropem. Spraw, aby klient poczuł to Twoje ciepło. Jeśli kominek, to na pewno świetnym pomysłem bęcie przytulny koc z logo. Ciepło może też być metaforą i kojarzyć się z czasem, który spędzisz z bliskimi. Tutaj tradycyjnie sprawdzą się produkty, które możesz wykorzystać w kuchni. Bo przecież Boże Narodzenie, to pyszne jedzenie! Byle z umiarem :) Elegancki zestaw do wina lub szampana wygląda w kuchni profesjonanie i będzie podstawą do wielu długich rozmów w gronie rodziny lub przyjaciół.

"Ale to już przecież było." - Owszem, jednak było, nie oznacza, że nadal jest. Wielu z nas miało kiedyś np. swój ulubiony powerbank z nadrukiem, którego używał codziennie, ale pewnego dnia ten odmówił posłuszeństwa. Przydałby się więc kolejny tak dobry i ten jedyny. Torba podróżna lub plecak na laptop, który przeżył z Tobą wiele pięknych chwil, jednak został nadgryziony zębem czasu lub nie przetrwał bestialskiego traktowania przez obsługę lotniska. To przykłady, które można mnożyć. Dlatego właśnie może zamiast szukać kolejnego "wow", warto skupić się na czymś bardziej przyziemnym? Informacja i tzw. "wow" spływa do nas z każdej strony. Maile, reklama w telewizji, czy mediach społecznościowych. Jest to naturalne dla obecnych czasów. Wielu z nas ceni sobie jednak podstawowe życiowe wartości i mimo codziennego pędu, chętnie zatrzymuje się choć na chwilę. Wybierz więc taki produkt, który pozwoli klientowi uśmiechnąć się, gdy go zobaczy...

Podaruj kubek termiczny z logo, dzięki któremu ulubiona kawa zawsze będzie miała właściwą temperaturę lub choćby drobnostkę... Skarpetkę świąteczną wypełnioną cukierkami (mimo iż obecnie panuje moda na bycie fit).

Twoja branża jest ciężka i typowo męska? Zatem pamiętaj, że każdy mężczyzna ma w sobie coś z dziecka i lubi współczesne "zabawki" :) Nawet multitool z grawerem jego imienia sprawi, że "maluch" obudzi się w nim ma nowo. Jeśli natomiast Twoj fragment rynku zdominowały kobiety, sprawa jest delikatna... Świeczka, zestaw do aromaterapii lub przytulny polar z haftem, aby już zawsze było jej ciepło :) Mamy w sumie równouprawnienie i nie zdziwłbym się, gdyby któraś z Pań również ucieszyła się z podarunku typowo dla mężczyzn.

Mógłbym podrzucić gotowe rozwiązanie, jednak kto lepiej zna Twoich klientów niż Ty? To z nimi współpracujesz od wielu miesięcy, a nawet lat. Podpowiadam więc pewną ścieżkę, którą warto obrać przy wyborze świątecznych kierunków. Rozwiązania i inne gadżety znajdziesz w naszym dziale "Oferta". Zapraszamy!